Friheten blir ibland för stor.

Då har ännu en helg passerat och vi går mot mörkare tider, (hell noo!).
  Fredagen började med förfest hos Duffen och efter det utgång, eftersom majoriteten (Det vill säga alla utom jag, sophie och Davor) Skulle skaka rumpa på 16+ så bar det av till bussen redan vid halv elva. Dessvärre lyckades människor sega något så in i bombens så vi var tvungna att springa efter bussen som en flock med herrelösa hundar. Och detta springande matchade inte mina skor utan resulterade i ett skoskav som heter duga. Så när vi väl kom in till staden så fördelade jag arbetsuppgifter till folket, medans jag tog ut pengar så sprang Emma och Babba in på donken och skaffade plåster till mig. Vilken insats! Inte för att donkens värdelösa wannabee-bamse-plåster med några jävla björnar på hjälpte nämnvärt mycket, men det dög för stunden.
  När sen största delen av skaran lullade in på Chill out så stack jag och Sophie vidare till Lotus för att se om där fanns några trevliga prickar. Med tanke på att uret inte hade slagit mer än elva,halv-tolv (vet vet?) så var stället hyfsat folktomt så vi nöjde oss med varsin red-bull vodka innan vi gick vidare till Hessle. Inne på Hessle träffade vi lite välbekant folk (eller jag gjorde iallafall, var Sophie var vid den tidpunkten förtäljer inte historien) men tack vare mitt saftiga skoskav så fick jag snällt fråga killen i baren om några plåster i olika storlekar. Snäll som han var så fixar han väärsta dunderplåsterna och jag kunde lyckligt strosa bort till Lotus igen. (Nu tror jag dock att Sophie hängde med)
 På Lotus hade folket börja strömma in och det visade sig att det började bli riktigt trevligt träffade massa gamla kömpisar som jag inte sett på år och dar. Och sen kom ju såklart min Favvo-Brud Wanja med Isac, André och Kaj i släptåg. Och efter det blev det trevligt som tusan! Vid denna tidpunkten så ingick inte Sophie så flitigt i våra samtal för hennes mun var upptagen med annat (eller annan), (höhö)
   Sen blev det buss till åhus, bil hem och sedan Snark!


Och jag sov faktikst som en gud tills klockan halv nio på morgonen när familjen väcker mig för en gemensam frulle innan de begav sig till Bulgarien.
 Tydligen så hade jag varit väldigt pratig och väldigt högljud i bilen på väg hem och detta hade familjen otroligt kul över hela frullen. Ungefär tills jag sa till de på skarpen att jag hade liiiite huvudvärk och hade endast gått upp för att ta förväl och inte prata om min kväll.
 Sagt och gjort så blev det kramar och hejdå och när väl dörren låstes efter de så fylldes jag av en känsla av frihet. (ahhh) Huset för mig själv i en vecka, det kunde inte vara mycket bättre.
 Så efter några timmars sovande och doggewalking så begav jag mig till Annas kära jobb för att avnjuta en cheesecake medans Anna käkade lunch bestående av lax, och efter lite mer än halva tiden bytte vi helt enkelt. Inget konstigt med det..
 När Anna sen väl hade slutat så var det filmhyrning och chibbeköp som gällde. Epic Movie, Shrek 2 och Freaky Friday förgyllde vår kväll och jag förstår inte alla som klagar på Epic Movie! Lätt roligaste filmen som setts på lääänge!

Söndagmorgon och det är dags att vakna igen, som den goda medmänniska jag är så tog jag min superhjälte-moped och skjutsade Anna till jubbet. Efter den ansträningen så gick jag hem och vilade ögonen ett tag tills min hund stod och gnällde mig i örat. Och eftersom jag inte enbart är en god medmänniska utan även en sann djurvän så tog jag och min trogna kamrat en långpromenad till stranden och det var mys till tusen, tills himlen öppnade sig..
 Då var det enda alternativet att traska hem dyngsur och full av sand och ta en värmande dusch. Sen blev det en liten cykeltur till Åhus för att handla mat eftersom vårat kylskåp var tomt på god mat. Väl hemma igen så lagade jag lite Findus kyckling med örtagårdsås som smakade ljuvligt. (mikro är greeeat!)
 Och sen dess har jag mest gjort ingenting, varit ute med hunden och slöglott på film mest. Jag har kommit på att man får så ofantligt mycket tid över när man är ensam hemma. Om familjen hade varit hemma nu så hade jag inte ens gjort hälften av de saker som ja gjort idag och ändå haft noll slötid. Jag hade verkligen inte både cyklat till Åhus och gått ner till havet, sånt finns det inte tid till i det vanliga familjelivet.. Men nu när jag är ensamstående mamma till hund och katt så räcker tiden helt plötsligt till.
 NU känner jag att jag har skrivit alldeles för mycket och ni sombörjade läsa detta har nog slutat för flera timmar sen, men jag behövde nog skriva av mig lite verkade det som.

Sovtime som gäller så man orkar med skola imorrn, för jag börjar ju inte alls tio i två, haha)

Godnatts ♥


Kommentarer
Postat av: amanda

Kul att träffa dig i fredags petra! :)

2007-09-17 @ 18:39:35
URL: http://www.amandasigfridssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0