Världens mest långsamma kollaps

Dagen börjades med en försovning och spring till bussen, som Nästan körde ifrån mig. Och efter det lite spring genom björket till skolan så att jag inte skulle komma allt för sent till Hazels lektion. Jag lyckades komma med undan med en kvarts försening, lökar och en blåsa under foten. Så det var väl inte helt illa pinkat.
  Efter en extremt onödig dag med 5 minuterslektioner innehållande betygssnack blev det lunch med nypotäter gräddfil gräslök och matjessill, fast jag dumpade sillen rätt fett och höll mig till falafel. Det är grajor det! Sen serverades det även rädisor vilket kan vara det godaste som finns, fastjag gillade inte riktigt Annas recept. Rädisor ska varken ha smör eller salt på sig för att smaka gott. Måste bara inflika att jag råkade salta min majs idag, ingen höjdare.
 
Efter lunchen så blev det fika-mys-avslutning med klassen och käsa Masse och Hazel. Hela klassen hade så generöst offrat varsin GuldTia till våra kära mentorer vilket ledde till att vi kunde köpa de vin, choklad och jordgubbar. Dock fick de vars en av alla ovannämnda saker så att de slapp sitta och slafsa tillsammans. Thank god.
 Vissa ambitiösa elever hade även bakat kakor som smakade mums, speciellt Blocks och Jessikas kaga var toppen! Tyvärr kom inte jag anna och busk så långt. Men vi Hade faktikst planerat att baka kakor, Det är väl alltid nåt :)

 Så när vi hade kioskat färdigt bar det av till staden för inhandling av studentpresenter. Jag har varit duktig och gjort min hemläxa så jag hade bara en halv studentpresent kvar att köpa (Heja mig!) Annat är det med kära fröken Hessbo. Efter timmars springande inne i stan blev hennes inköt tillslut lyckade dock efter många om och men. Med trötta fötter (Aj på blåsan igen!) så slöt vi upp med Anna och Idan på Zeke's där de satt och avnjöt en kackling med cola. Men eftersom jag är panikpank så kunde jag inte delta i trevligheterna utan fick gå och köpa mig en festis (vattenmelon och passionsfrukt, MUMMA!) vilken jag senare blev ombedd att lägga ner i väskan. Hrmpft.

 Sen köpte Ida värsta snygga glittriga skorna till morgondagen! Och efter det inköpet så fanns det inte så mycket mer för oss att göra än att bege oss till körskolan. Först hade jag körlektion och var tvungen att tvärbromsa massa gånger för att jag skulle känna hur det kändes, läskigt som faen men jag överlever :) efter denna härliga landsvägskörning i Fjälkinge så blev det till att springa upp på körskolan igen och delta i den sista Teorilektionen. Sen var jag och Ida lite busiga men City Livs är dumma och Ida fick inte visa leg.

NU blir det till att hoppa in i duschen och försöka bestämma vad fan jag ska göra med mitt hår inför morgondagen..

PEACE OUT!


Kommentarer
Postat av: ANNA the best!

RÄDISOR MED SALT OCH SMÖR ÄR GOTT! Det är ett urgammalt recept som användes av de gamla egyptierna för att ge ett lågnt liv, det du! höhöh^^

2007-06-07 @ 23:45:36
Postat av: hihi

JÄÄVLA CITYLIVS!!!! haha:D

2007-06-13 @ 23:28:50
Postat av: hihi

JÄÄVLA CITYLIVS!!!! haha:D

2007-06-13 @ 23:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0