Tänk att bara kunna flytta nu.

Måste bara påpeka att jag är otrolig avis på den lilla korven Wanja som håller på att flytta till sin Egna Lägenhet.
Tänk att bo helt själv, slippa retliga småbröder, tjatiga föräldrar och framför allt dessa eviga problemen med bussarna. Tänk att vara boss över sig själv att slippa städa när någon säger till att helt enkelt kunna ta det när man själv känner att det faktikst börjar bli lite för obeboligt eller varför inte lyckan av att själv kunna bestämma vad och när man ska äta varje dag. Längtan över att flytta hemifrån har nog inte varit så stor som nu, allting bara brast igår när jag kom fram till att här går obefintligt med bussar på helgen och att faktiskt ingen av föräldrarna kunde skjutsa mig som de brukar.  Tänk att bo inne i stan och få sovmorgon varje dag, gå hem till någon när man vill och framför allt komma hem när man vill utan att anpassa sig efter bussar och annat tjafs.
 Jag vill slippa den ständiga känslan att vara isolerad i mitt eget hem jag vill vara fri känna att jag inte är uppbunden av något och kunna flyga ut i världen. Just nu känns det som att vara fast i ett väldigt dåligt förhållande. Fast, instängd, kvävd. Kyckling i bur som väntar på slakt.

  Ingen som känner att de vill donera en lägenhet till mig? Jag är rumsren och diskar lite då och då och jag klarar även av att tä hänsyn till andra pensionärer i trappuppgången. Tack på förhand.
 Och om ingen känner sig villig att uppfylla mina krav så vädjar jag till SkåneTrafiken att åtminstone ha någon buss på linje 552 om helgerna. Och kanske någon lite senare på vardagarna. skulle detta vara helt omöjligt?
 Jag förstår inte varför SkåneTrafiken (Nästan) tvingar på oss stackars buss åkare att fylla i dessa ständigt likadana blanketter med värdringsfrågor dr man kan välja mellan 1-10- Hur ser du på den invändiga städningen av bussen? Hur ser du på chaufförens sätt att köra bussen? Hur är förarens personliga hygien?
Och hur många gånger har inte jag skrivit till en extra liten ruta efter frågan om turutbudet att jag vill ha fler bussar!? Lyssna på mig förhelvete Skånetrafiken, här räcker inga mutor i form av biobiljetter längre.


Detta var alltför mig idag något uppretat men eftersom jag är en positiv och glad människa (hrmm) Så kommer väl ilskan att lägga sig så småningom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0