Ledighet och Lustgård

Idag så var det sista dagen innan lovet och det känns som om hela terminen har gått helt otroligt fort. varför har man alltid tyckt att höstterminen har varit den värsta när det känns som om det flyter på hur bra som helst? Kan det vara så att den stundande Studenten gör det hela en lite mer acceptabelt? Hur som helst så tror jag att det kommer bli ett toppenår!

Efter dagens skola så begav sig Jag, Anna, Davor och Elin till Lustgården för att köpa present till Johanna. Dock är det nog bäst om jag inte skriver vad vi har köpt eftersom man aldrig vet vem som är här och snokar. Presenten är såklart till allas våran Johanna eftersom hon ska ha sin efterlängtade 18-års fest imorrn. Kvällen kommer börjas vid halv sju när maten serveras till närmast sörjande och efter det blir det partaj! Längtar riktigt mycket trots att jag inte hittade någon lämplig klädsel trots timmar inne i stan.

Inne i stan så hade jag bestämt träff med Stefanie som tog tillfälligt ledigt från journaliststudierna i kalmar för att besöka kära skåneland. Vi avnjöt en underbar kackling baguette på Zeke's som lltid är lika underbar. Fast jag undrar fortfarande var den gamla trevliga personalen har tagit vägen. Någon som kan informera?
Efter lunch med pratprat och skrattskratt så blev det shopping. Hittade egentligen inget som jag skulle ha men det blev ändå en tisha från carlings, klänning och hoddie från hm. Och så måste jag även tillägga att Stefanie köpte 90cm sugrör i fyra olika färger till Jens (höhö).
Träffade massa mysare på stan, och enligt Stefanie så lovade jag att ringa hälften av de innan onsdag eftersom jag tydligen måste få med alla mina vänner ut. Nu åtrstår det bara att se hur många jag orkar/kommer ihåg att höra av mig till. HAHA

Ingen utgång idag utan mysig hemmakväll med familj+idol. Mamma och plastis var tyvärr väldigt Bruna/röda och jag är massa avis. Men de hade ju faktikst med sig fina presenter hem så jag behövde inte gråta så länge. Det enda jag egentligen behöver göra är att hålla mig på 5 meters avstånd och låtsas som om att jag inte kännder de i folksamlingar. Och minst armlängdsavstånd i soffan. Sen är jag nöjd.

Nu ska jag minsann peta in en pinne i brasan och grilla lite marshmallows för att det är så himla fräsigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Zekes har nya ägare därför ny personal! :/

2007-10-27 @ 14:36:13
Postat av: Stefanie

Tack själv för en trevlig dag i skåneland. Här fattar man ju vad ni säger. Hehe!De gula sugrören användes igår och det var ett projekt att dricka cider. Men roligt var det! Måste ses snart igen! Pussar

2007-10-28 @ 18:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0