Julledigt och nya tider.

Ja idag börjar min julledighet delvis. Det vill säga att jag är ledig de dagarna som jag skulle jobbat hemma hos min värdpappa ända till 4 januari. Ganska najs den ja. Jobbar ju dock fortfarande hemma hos min värdmamma och ska fira julen och sådant där men det blir ändå lite lediga dagar i veckan? Hur ska jag spendera de undrar jag, förutom att röra på fläsket så mycket som möjligt har jag inga planer. Alla andra jobbar tråkigt nog.
 Sen ska jag jobba på lördag?! Vad hände där undrar jag? Första helgen jag jobbar någonsin, vilken annan aupair kan säga det? (haha) Min värdmamma skulle iväg på något julgrejs på jobbet så ska jobba mellan 16.30-? kan bli en ganska sen kväll. Men det roliga var att hon inte skrev upp det på schemat, hon frågade om jag hade några planer eller om jag skulle kunna "sitta barnvakt" (märk väl, inte jobba) till Charlotte på lördagen. Antagligen för att min värdfamilj ser det som så att jag har ett vanligt måndag-fredag jobb. Helgerna är jag ledig på, alltså frågar min värdmamma inte mig om jag kan jobba utan sitta barnvakt. Ganska kul om ni frågar mig.

Nu måste jag ringa min mamma och fråga om en lustig sak. Fick nyss ett mail av henne där hon skrev att hon idag hade fått hem en fotoförstoring av mig i brevlådan. Ingen lapp, inget kort ingenting! Någon som vet vad detta rör sig om? Ganska obehagligt skulle jag vilja påstå.

Undrar vilken bild det är en förstoring på..
Denna kanske?


Det hade varit minst dagt intressant..

Kommentarer
Postat av: Görel

Det där var en nice bild...

2009-12-16 @ 09:15:55
URL: http://lyckansmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0