1 dollars biograf. MUMS

Idag skulle jag fixa mitt körkort men det gick mindre bra. Fixade körprovet som varade i sisådär 8 minuter inte ett endaste fel eller misstag. Heja mig!
 Men när jag sen skulle få mitt körkort utfärdat började problemen komma. En hemsk kärring fick jag rent ut sagt, hon klagade bara på allt. Att mina pappersuppgifter inte stämde var bara bullshit, för brevet från au pair organisationen jag åker med kom samtidigt som mitt uppehållstillstånd och allt. Och ja det var utfärdat den 26e januari men om kärringjäveln hade tagit sig tid och läsa det och kanske lyssna på mig litegranne hade hon sett att det i texten stod att det gällde för ett år. Och inte i 30 dagar som det vanligtvis gör.
 När jag gjorde teoriprovet hade nämligen Stacey skrivit ett brev att jag var deras au pair osv. Och det blev godkänt och allt var frid och fröjd. Sen säger subban där jag gjorde körprovet att det inte är giltligt när värdfamiljen skriver under, WHAT THE FUCK?!
Hur kan två organisationer som gör exakt samma saker ha så olika regler? Båda två är staten ägda och drivs på exakt samma sätt. Idioter.
 Hursomhelt så ringde jag min AD Lisa Benko och hon skulle skicka ett auktoriserat brev till mig idag som förhoppningsvis når mig imorrn eller på lördag. Sen får jag åka tillbaka till körkortsgrejen som är ca en halvtimme från var jag bor men det är motorväg i princip hela vägen så räkna själva ut hur långt det är egentligen. Och sen får jag itta där med en idiotisk kölapp och vänta för att De har gjort fel.
 Ursäkta om jag är lite aggressiv men jag var tvungen att avreagera mig. TACK.

Men ikväll blir det iallafall att köra iväg till endollars bion. Jag och Emma kom fram till att vi nog kunde vänta tills filmerna var lite äldre och betala en dollar för att se de istället för att se de på premiären för tio. Ganska logiskt.

Speciellt med tanke på att jag kommer bli fullkommligt ruinerad när jag nästa helg åker upp till aspen för att hälsa på emma. Och det är kristianstad-Emma jag pratar om nu. Har inte träffat henne sen i somras när hon åkte iväg till det förtrollade landet så det ska bli kulkulkul!

Dock ska jag inte åka skidor, jag tror att jag sparar det till Vailresan. Känns lite dumt att slösa bort en väldigt kort Aspenresa (kommer dit fredagnatt och åker hem söndageftermiddag) när man faktiskt kan sysselsätta sig med kändisspaning och öldrickande. Förhopningsvis har jag och emma (som bor här, vad krångligt detta blev) fixat våra olagliga leg då eller så hade Kstad-Emma ett körkort från georgia på en blond tjej som var 25. Så det är bara att hålla tummarna att något av de funkar!


Och Lotta! Jag tycker visst då att du ska skaffa blogg, jag hjälper dig gärna hur mycket du vill. Jag har några timmar varje
dag där jag i princip aldrig gör någonting så jag har tid :)

Vi kan kalla de:

              GAMLA EMMA FRÅN KRSTAD                                                    NYA EMMA FRÅN SIMRISHAMN



Mest så att mor min hänger med i svängarna eftersom hon blir lika förvirrad varje gång jag pratar om någon av Emmorna.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Menar du att din mamma är förvirrad.

Tänk då hur jag ska bli när jag blir gammal men det blir inga problem för jag har ju en underbar dotter som kommer att ta hand om sin älskade mamma.



Puss Puss

2009-02-27 @ 02:32:36
Postat av: Emma

Tur jag är så jävla snygg på den bilden med! ;) haha!

Om jag är avundsjuk för att du ska till aspen? jaadåå.



Me love 1$ bio! Bra för fattiga au pairer

2009-02-27 @ 06:05:36
URL: http://emmschen.blogg.se/
Postat av: Kuusin

Jag mår bra kusinvitamin. Hur mår du själv ? Och hur har du det på andra sidan ? :P Jääävligt tradigt att du inte är hemma på min födelsedag :P Så du få skriva ett helt blogginlägg om mig ;) HAHA! Miss joooo <3

2009-02-27 @ 09:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0