Besvikelse

Idag är jag sådär lite småsjuk. Skulle egentligen iväg och tjänat lite extra pengar idag men absolut inte värt att smitta ungarna, räcker att jag redan smittat Charlotte lite.
Så nu sitter jag här, borde egentligen göra min läxa men humöret funkar inte för det. Egentligen borde jag vara superglad för gårdagen var toppen och min påg är världens finaste.
Men ändå känner jag mig sorgsen idag. Det är precis som om jag verkligen måste gråta. Så jag tänkte hitta en liten visa som jag alltid ville att mamma skulle sjunga för mig när jag var liten. Då förstod jag väl inte riktigt men sen när jag hörde den vid kanske tio års ålder igen började jag gråta.
 Nu är det såhär att visan jag letar efter är "i en sal på lasarettet" eller Lasarettetvisan". Men de versionerna som jag hittade på youtube låter inte alls så som min mamma sjöng den. Melodin är lite annorlunda och texten är väldigt annorlunda. I det stora hela handlar det ju självklart om samma sak men ändå för många olika ord för att det ska bli rätt.

Detta är versionen jag hittar på youtube.



Nu undrar ju jag om min mammas minne svek henne och hon bara hittade på lite egna ord här och var eller om det faktiskt finns en annan version av denna visa?

Kommentarer
Postat av: Emelie

aahh hur ska den där få dig må bättre! den var ju jätte sorglig haha, fick ju tårar i ögonen!

2010-04-24 @ 03:29:58
URL: http://scorpione.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0