Snälla, håll tummarna för mig!

På söndag måste den underbara familjen i Denver, Colorado bestämma sig för om de vill ha mig eller de andra au pairerna de pratar med.
 Visst det var inte direkt Littleton (de bor inte ens i Denver) som jag drömde om att hamna i när jag ansökte om att bli au pair. Det enda jag tänker på när jag hör Littleton är skolmassakern i Columbine. Bowling for Columbine var ju visserligen en bra dokumentär..
 Men hursomhelst verkar denna familjen verkligen toppen, till och med bättre än den i Chicago som jag var så inne på ett tag. De har ett barn, en liten 3-årig flicka som heter Charlotte som är det sötaste jag sett på länge. Jag tror att jag är lite småkär. På ett icke pedofiligt sätt. Om ni nu mot förmodan trodde det.
 För inte en sådan lång stund sen pratade jag med Anna deras nuvarande au pair. För jag ville ju försökra mig om att allting var så bra som det lät. Och hon kunde gått intyga att det verkligen var så bra, och att jag inte skulle bli besviken. Hon ville precis som jag hamna i New York från början men menade på att det är trots allt familjen man ska bo hos i ett år. Och man har ju sina två veckors betald semester plus sista månaden. Jag ska verkligen göra mitt bästa för att spara pengar när jag är där!


På söndag, senast, kommer domen. Och vad jag är nervös!
Isåfall ska jag åka så snabbt som möjligt. Herregud.

Kommentarer
Postat av: Elin o Görel

håller tummarna!Nu har Elin oxå hittat dig! lifeofelin.blogg.se

2008-12-19 @ 18:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0