4 Dagar om någon skulle vara intresserad.

För idag är det endast fyra (4!!) dagar tills vi åker. Om exakt fyra dagar vid denna tiden sitter vi på planet. hohojaja! Egentligen skulle jag börja med min samhällsuppsats nu men jag har faktiskt  kommit på ett ämne tror jag, och då tycker jag att jag har klarat av vad jag skulle på denna lektionen.
 Ämnet blir Skånetrafikens prishöjningar. Syftet ska vara något i stil med att jag ska ta reda på varför de har höjt priserna för alla när pensionärerna får åka gratis. Ooch så ska jag fila lite på hur detta påverkar bussresandet. Eller någonting. För jag tycker att det är otroligt fjantigt att jag efter min 19-årsdag måste betala 80 spänn tur och retur Yngsjö när det kostade 30 kronor innan. Fjantigt.


4 dagar!

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anna

Fila? Får jag fila och slipa lite på dig? ^^

2008-03-18 @ 08:59:45
Postat av: Anna

visst får du det. Det är min stora dröm att bli svarvad på!

2008-03-18 @ 09:08:26
Postat av: Dress Like a Princess

god morgon :)

2008-03-18 @ 09:44:53
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: Jeanette

vart ska du åka? :)

2008-03-18 @ 10:59:24
URL: http://jeanettetarnstrom.blogg.se
Postat av: Thomas

Ang. ditt uppsatsval: Då kommer du att få reda på att Skånetrafiken har samma priser för alla. Och att det istället är kommunerna som betalar för pensionärernas biljetter, liksom för de där 50 kronorna du slipper betala för att åka till Yngsjö och tillbaka medan du är tonåring. (Alla kommuner betalar INTE för pensionärernas biljetter, bara vissa). Men det ska bli intressant att se hur det påverkar bussresandet.

Lycka till, och trevlig resa!

2008-03-19 @ 13:28:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0