Tack för att jag finns.

Eftersom att alla andra bloggar jag har besökt det senaste hyllar massa kändisar och annat tjafs skulle jag vilja passa på att hylla mig själv.

Mest för att ingen annan gör det och för att jag är ganska bra ibland.


Och där släppte vi egotrippen.

Tilda gav mig ett riktigt husmors-knep för min förkylning igår. Och desperat som jag är så provade jag såklart det det första jag gjorde idag.
 Detta recept sägs hjälpa mot förkylning stukade fötter och brustna hjärtan. Dock tror jag bara att jag kommer att "tillaga" det när förkylningen tar vid.
 Oj vad jag känner att Just Du är väldigt spänd på att veta vad detta fantastiska recept innehåller.
Det är faktiskt inte så svårt som det låter, till och med jag som har min kock-tummen mitt i handen lyckades.

Det är ganska simpelt, pressa en apelsin så att du får sån där smarrigt god färskpressad apelsin juice. Sen efter du har gjort det förstör du den goda apelsinjuicen genom att pressa i några vitlöksklyftor.
Sen dricker du helt enkelt.
Det är extremt smarrigt och jag lovar att du inte kommer att bli störd av någon männsiska på de närmsta dagarna.


Jag osar extremt mycket vitlök så jag tycker synd om mina stackars arbetskamrater imorgon. Förlåt.


25 dagar.  Och på Fredag blir det bäst-Fest!


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha nej precis! December? Vad händer sen? Ska du flytta? Jag kan nästan alltid så det är bara att bestämma =)

2008-09-03 @ 19:59:10
URL: http://tipperary.blogg.se/
Postat av: Frida

jag la till din blogg bland mina länkar =)

2008-09-03 @ 20:03:10
Postat av: Görel

Det är bra att hylla sig själv. Speciellt när man stinker vitlök och INGEN vill va nära... Alanya låter ball..

2008-09-04 @ 12:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0