Förlängning

Detta som jag har varit så frustread över sen i förrgår handlade om min förlängning. Jag hade verkligen sett fram emot att vara här ett halvår till. Åka till Wanja och Jamie i L.A, åka till Vegas på min 21-årsdag och att ta en liten tripp till MIchelle i Texas. Allt dessa planer såg jag flyga ut genom fönstret efter ett litet telefonsamtal.
 Jag och min värdpappa trodde båda två att fölängningspapperna skulle vara inne senast 26e december, det vill säga en månad innan mitt år officiellt är över. Tydligen har de ändrat dessa reglerna så om man kom i januari ska ansökningarna vara inne 1a december. Den enda som visste om detta var min värdmamma, men hon hade som med allt annat som handlar om pengar bara trängt undan det och hoppats på det bästa (det vill säga att min värdpappa skulle inse vad som pågick och betala de 3600 dollar som krävs för en förlängning).

Så igår fick jag ringa rundor till allt och alla och försöka fixa detta. Tillslut så fick jag veta att om jag faxade in alla papperna den dagen, om min värdfamilj fixade alla sina ansökningar hade jag kanske en chans.
 Sagt och gjort, efter många telefonsamtal till college och lärare så fick jag tillslut mitt sista certifikat. Fyllde i alla papper som behövdes fylla i och min värdpappa betalade som sagt förlängningssumman och fyllde i sina papper. Så nu kan vi helt enkelt bara hoppas att vi har gjort allting rätt annars är det kört.

Fick ett mail av han gubben som vi faxade skiten till att han hade fått allt och att de nu skulle gå igenom alla papper så att de stämde och efter det skicka det till det departement som har hand om visum och så vidare.

Trodde att jag skulle få klarbesked denna morgonen men tydligen så var det inte fallet. Nu gäller det bara att vänta och kanske försöka sova lite mer än de 2 timmar jag sov inatt.
 Jag funkar inte under stress.


Tack för att ni finns här för mig ♥

Kommentarer
Postat av: Sabbi

Kan inte annat än att hålla med! Men min mamma är lite koko :D

2009-12-17 @ 19:26:45
URL: http://sabbi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0