Svensk Jul

Jaha, då var det dags för mig att bestämma vart jag vill fira min svenska jul. När jag firade jul hemma förra året var jag helt säker på att det var sista svenska julen för mig på ett tag iallafall ett år.
 Men inte är det det inte! I skrivande stund har jag två svenska julaftnar att besöka. En uppe hos Alex farbror i Evergreen, där kommer 9 från sverige att flyga ut bara för att fira jul och enligt Alex är julaftnarna där helt galna. Sen så ringde Eva från kören mig nyss och bjöd in mig till hennes familj på julafton. Hon och hennes man och deras barn. Det kan låta ganska trevligt det med. Kanske bäst att ta det i liten utsträckning så att det inte blir så mycket hemlängtan och trams. Jag  fäller hellre en tår framför Eva än Alex om man säger så. Alex är ju söt. haha.

Nej men idag ska jag minsann ta ett beslut ska överväga lite för och nackdelar. För julmat kommer finnas på båda ställena, precis som det är hemma. Kalle Anka finns inspelat och kommer kollas på. Dans runt granen kommer finnas på båda ställena. (Hos Alex farbror inehåller det tydligen också massa snapsvisor och det låter minsann kul! haha)
 Detta handlar alltså om julafton som vi känner till den den 24e December. 25e December ska jag givetvis fira med min värdfamilj. Några timmar med Staceys familj och några timmar med Dougs. Detta med att vara skiljsmässobarn är minsann inte enkelt!

Nu ska jag ut och springa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0