Det blir bättre

Du är så himla uppmuntrande ibland mamma. På ditt eget lilla elaka sätt, men du menar säkert väl egentligen.

Jag pratade med Doug om vad som hände för jag blev verkligen ledsen, men som sagt berodde det på alla omständigheterna. Jag tror att verkligheten börjar komma ikapp mig nu och att jag verkligen börja förstå vad jag har gett mig in på.
 Hursomhelst så pratade han med Charlotte efter att hon hade sovit klart. Sen kom hon och sa förlåt och vi gick ut och åt middag (som de gör här mest hela tiden) för Stacey jobbade sent igen.
Och Doug berättade efteråt att hon verkade väldigt ångerfull och att han hade gett henne en varning och nästa gång måste jag ge henne en time out på trappsteget i tre minuter. En minut för varje år. Jag trodde helt seriöst att sådant endast användes på tv som "supernanny" och "nannyakuten" men tydligen inte.

Nu börjar huvudvärken göra sig påmind igen. Jag är iallafall glad att jag enbart reagerar på höjden så. Stacey berättade för mig idag att många tydligen kräks och mår riktigt riktigt dåligt. Men det ska jag slippa har jag redan bestämt.


Jag saknar dig Bögjävel.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla gumman jag vet ju att du klarar det.Det är en stor omställning med allt även för oss där hemma.Vi sitter nästan alltid själva för pontus är ute hos sig den mesta tiden (tror jag ska sätta in datorn)

Du fixar allt puss puss saknar dig

2009-02-05 @ 05:12:46
Postat av: görel

Du fixar det! Det tar lite tid.. Suck. Elin hamnade i 35 MINUSgrader.. Jag bara väntar tills hon känner sig homesick!Förhoppningsvis- NOT!

2009-02-05 @ 08:00:16
URL: http://lyckansmamma.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Stackars lilla dig! Allt känns jobbigt i början innan man kommer in i lunket och det blir en liv. Du kommer klara det och efter detta året kommer du vara så stark så du klarar allt! Du får tänka på de positiva stunderna du haft med tre-åringen och bara vänta ut tiden. Sen kommer ni få det toppen när ni riktigt lärt känna varandra! Puss puss sötnos

2009-02-05 @ 10:21:18
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: M [ m e m i e ]

sugen på en ny bloggdesign? :) Kolla in här: http://memie.blogg.se/2009/february/budgivning-svart-design.html

2009-02-05 @ 15:02:29
URL: http://memie.blogg.se/
Postat av: anna

Hjärtat det klarar du! I have faith in you;) Du brukar ju vara bra på att säga ifrån och få din röst hörd!! :D

2009-02-05 @ 16:55:53
URL: http://annaholmqvist1.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej :-) roligt att läsa om vad du gör därborta. Jag var själv au pair men kom hem i september och man blir helt nostalisk över att läsa om ni som är där nu! vart är du au pair och hur länge har du varit där? kram, Emma

2009-02-05 @ 17:14:04
URL: http://emmaholmvall.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj, en vecka! :-) du har ett obegripligt roligt år framför dig! jag lovar dig att hemlängtan kommer och går titt som tätt men den går alltid över. Den 3:e dagen hos min familj bröt jag ihop och undrade vad jag gjorde där, men man måste försöka se positivt och förstå vilket äventyr man egentligen har gett sig ut på! Jag missade kiss i sthlm för då var jag i kaliforien, men de kom lyckligtvis också dit precis dagarna innan jag åkte hem :) jag såg även Lynyrd Skynyrd, Def Leppard, Styx och Foreigner under mitt år. Lenny Kravitz skulle jag ha sett men tyvärr så var han sjuk =/... Lycka till med ditt år och om du någon gång känner dig hemsjuk så skicka ett mejl eller nått, för jag förstår verkligen vad man går igenom på "andra sidan". :-) take care!

2009-02-05 @ 17:30:31
URL: http://emmaholmvall.blogg.se/
Postat av: Hessan

Jag saknar dig också bögjävel! och för att kontra lite med vad alla andra har skrivit för att få dig att må bättre så tycker jag att du ska skjuta henne i ansiktet hihi

2009-02-06 @ 23:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0