Telefonkontakt.

Ringde nyss hem till familjen min i Sverige. Det var skönt att prata lite svenska fast jag erkänner att det emellanåt slinker in lite svenska ord när jag pratar engelska.
Speciellt när man är trött och inte riktigt känner för att prata det är då good ändras till bra och or blir eller. Men som tur är har värdfamiljen överseende med detta och skrattar mest åt mina snedsteg.
 Det gör inte saken bättre att lilla Charlotte svänger sig med svenska ord och fraser. Jag tror att deras gamla au pair Anna har lite skuld till detta. Men vadå liksom, det är väl alltid bra att kunna världsspråket svenska, eller?

På fredag blir det nog en hel del svenskprat. Ska gå på bio med en svensk au pair som bor i närheten av mig, förhoppningsvis har jag tagit mitt körkort då och kan köra oss till bion. Emma har inte fått sin bil än, kommer om sisådär 3 veckor. Annars får jag väl tigga lite skjuts, men det är minsann och dar inga problem på detta stället.

Har fortfarande ett stort problem och änsålänge är det ingen humoristisk anekdot som jag kan dela med mig av. Jag chansar på att jag kan bjuda på det nästa vecka om vi har tur. Jag är inte den som är den och ibland får man lov att skratta åt min klantighet.

Nu blev detta inlägg på tok för långt och några av er har säkert slutat läsa för längesen, eller så läser ni första meningen i varje stycke. Det är också en typ av skumläsning. Om ni inte vet det hade ni säkerligen inte Hasselblad som svenskalärare på gymnasiet.

Ska försöka planera en liten helgtripp till Atlanta och en till L.A måste minsnan ta och träffa mina andra skåningar. Inte ska vi väl låta Amerikas area hindra oss?

Over and Out.

Kommentarer
Postat av: baaaaaaaaaaaah

blandaad svenska och engelska är så jävla kul att lyssna på!

"this is my galna granne, she dont complain that i have efterfest four a'clock in the morning, And i dont complain that she has svanar in her appartment"

Schyffert är bäst!



sv. Hoppas du får möjligheter i USA och blir en kändis! ;)

2009-02-04 @ 17:16:10
URL: http://barbatartek.blogg.se/
Postat av: R - The famous one

Haha nej men precis!

Jag väntar på att han just nu ska ta tummen ur röven och skriva ihop ett inlägg där han presenterar sig så som jag har gjort men han är lite sådär lagomt seg...

2009-02-04 @ 17:51:09
URL: http://bitchbrothers.blogg.se/
Postat av: R - The famous one

Haha nej jag är faktiskt yngst. 19, han 22.

Han är en bättre skribent än sådär - jag lovar. Det kommer att märkas framöver.



/R - The famous one.

2009-02-04 @ 18:22:59
URL: http://bitchbrothers.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Vad skumt att det inte funkar.:S Inte bra alls att inte få några Petrakommentarer. Är jävligt stolt över mig själv och ska peppa dig till tusen sen. Men skit i allt sånt nu och njut av tjockislandet USA! Haha! Längta inte hem för vi har snö, blåst och försenade tåg. Blä! Tycker omm min Petra! Puss

2009-02-04 @ 18:27:47
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag kommer den 27eeeeee! då anälnder jag hos min familj o sen kommer jag o hälsar på dig där borta! :D

2009-02-04 @ 18:38:31
URL: http://sandramarklund.blogg.se/
Postat av: Johanna Rosenberg

Har nu snokat lite pa din blogg och kanner exakt igen mig i allt du skriver! Jag kan saga att det forsta jag gjorde i den har familjen var att krympa tva av mammans trojor, fa punktering pa bilen och glomma drycleaningen. Klantar mig fortf ibland men det borjar bli battre. Precis som med hemlangtan. Den ar helt forfarlig i borjan!

2009-02-04 @ 18:39:17
Postat av: Rebecka

Jätte bra blogg som jag följer!

Kika gärna in på min;)

www.snusmumrikan.blogg.se

2009-02-04 @ 18:41:19
URL: http://snusmumrikan.blogg.se/
Postat av: Petra

Haha, snoka du på Johanna! Usch men det är så pinsamt. Jag har inte ens vågat berätta för familjen vad jag har gjort än och det leder till problem för mig. Men jag ska fösöka göra det ikväll.

Haha, verkar som om du har lyckats med några bra grejer du med. Hoppas att familjen inte slänger ut mig när sanningen uppdagas bara..

2009-02-04 @ 18:49:52
URL: http://limaverde.blogg.se/
Postat av: R - The famous one

Haha ja okej då.

Jag får ta det som en komplimang? :)

2009-02-04 @ 18:56:33
URL: http://bitchbrothers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0