Aspen by weekend

Okej såhär var det.
Jag åkte buss i 5-6 timmar och var märkbart sliten efter en hel jobbdag. Men så fort jag hade kommit in i stugan skulle vi minsann ut och äta middag, visst tänkte jag. Lite middag kan man väl klara av osminkad och ofräsh.
Men efter maten blev det minsann bestämt att jag och Emma skulle ut och ta "en öl" om jag kom in det vill säga. Sådant vet man aldrig med deras dumma åldersgränser.
 Sagt och gjort. vi går till Eriks bar som ser väldigt trevlig ut. Förklara för vakten att jag har glömt mitt leg hemma, emma visar upp sin systers leg och vi kommer in. Lätt som en plätt!
Väl inne träffar vi massa trevliga människor, dock mycket äldre än oss. Milt sagt var blandningen av människor stor.
Eller vad säg om:
-Rysk Hora
-Nya Zeelendska motorbåtsklubbs ägare
-Människor med privata jetplan
-Snygga människor från Arkansas
-Snygga människor från Sverige
-Piloter
-Folk med norsk bakgrund
-Flygplanspersonal med en förkärlek för hässleholm..

Iallafall så var kvällen trevlig som tusan och den bjöd på efterfest och hångel.
Jag blev kär och drack lite Kopparbergs cider.

Dag nummer två dvs lördag skulle resten åka skidor några timmar. Jag kände inte direkt för att sitta och uggla i stugan utan bestämde mig för att följa med.
Snowboardspojkar är söta har jag hört.
 Men medelåldern där var också oväntat hög och det enda som drog ner snittet var alla miljoner rekemansungar på sisådär 5 år.
Istället för att sitta och frysa röven av mig begav jag mig ut på upptäcktsfärd. För att fota fin utsikt och miljardvillor. Det lyckades jag kanske bra med till snöfallet kom. Jag begav mig tillbaka till backen där skidåkarna väntade på mig.
 Efter det tog vi bussen hem, jag och Emma satte oss i bubbelpoolen utomhus och mös. Helt overkligt att sitta där när snön bara vräkte ner. 
 Snön, värmen från jacuzzin, öl och en massa prat gjorde detta till en av resans höjdpunkter.

Sen på kvällen blev det utgång för oss igen. Vi satt och tänkte ut lite planer på hur vi skulle göra för vilken idiot glömmer sitt leg två dagar i rad?
Som tur var stod där en annan vakt på Eriks bar och han tyckte att jag skulle få lov att komma in. Och på flight bar var vi tydligen redan kända efter att ha varit där i tio minuter dagen innan.
 Jag undrar egentligen vad vi gjorde där.
För när vi på lördagen gick dit med Emmas pappa och hans flickvän sa dörrvakterna att vi var tillbaka och att vi var galna. När vi sen skulle beställa i baren tyckte bartendern att vi var jag citerar "woopidoo" kvällen innan.
 Jag fattar inte?!
Vi spenderade kanske 15 minuter på den baren första kvällen och satt då mest och snackade med han "svenska" killen. Hmm. lustigt. Säkert bara för att vi var tjejer från Sverige.

Kvällen blev även den toppen och efterfesten var ett faktum. Denna kvällen blev det två olika efterfester med olika lokalare. Jag var hemma vid åttatiden på söndag morgon och då kan man väl kalla det lyckat?
 Efterfest nummer två den kvällen bjöd dock mer på djupa samtal om skillnaderna mellan sverige och usa än fest. Men jag gillade det med.


Tack för en underbar helg Emma! Det var toppen att träffa dig och hoppas att jag kan boka in en Atlanta Helg innan du åker tillbaka til Sverige! :)


Och så lite bilder givetvis.

Ett Stycke Emma.



Ett Stycke Petra.  Såhär ser jag ut efter en hel arbetsdag och 6 timmar i en buss. PUSS!


En Gammal Nya Zeelendare som trodde att han var bäst i hela världen.


Hans kompis som var minst lika dum i huvudet.
Fast jag får erkänna att det var längesen jag skrattade så mycket åt två människor innan. Tack för humorn!


SkiiiiiTime!


Titta, Highlands Aspen


Här bor antingen kändisar eller äckligt rika människor.


Detsamma gäller dessa husen.


Sen blev det kväll och mat.





Dessa lekte vi också med båda kvällarna. Minns inga namn men sjukligt lika. Dock var de bara bröder.


Efterfest med en bisexuell mexican som påstod att man inte kunde "make love" bara ha sex om man var hetero.
Emma var lite smått rädd för honom jag med. Han var en sådandär tafsig typ.


En kristen dörrvakt som vi senare drog på efterfest nummer två till. Sjukt trevlig kille han med. En av de lite mer normala vi träffade.


Och detta får bli sista bilden. En snäll Tamara i bakgrunden och världens mest korkade och nerknarkade DJ.
Oj vilka aggressiva diskussioner jag och Emma hade med honom. Är man insnöad och nerknarkad så är man.












Kommentarer
Postat av: Tobias

nej jag skojjar aldrig :D

2009-03-11 @ 09:05:50
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0