Under all kritik

Jag vet att mitt bloggande har varit värdelöst den senaste veckan. Men jag mår inte helt hundra.
Det är många beslut som ska fattas nu och jag trodde att jag var klar. Jag är fortfarande säker men att så många människor i min omgivning visar så stort tvivel gör mig ledsen och orolig.
När jag äntligen tror (ja jag skriver tror för man kan aldrig vara säker) att jag har kommit på vad jag vill göra med mitt liv så arbetar alla emot mig. Inte en positiv kommentar har jag fått om mina framtidsplaner, inte en endaste en och det svider.
Att människor jag trodde stod på min sida i vått och torrt är skeptiska och inte det minsta entusiastiska över mitt val. Det gör ont.
 Men på ett sätt får det mig bara att vilja arbeta mer, nu ska jag nå mitt mål så är det bara. Men tack vare all negativ respons kommer jag tyvärr inte berätta för någon annan om mina framtidsplaner. Det hålls för mig själv hädanefter.






Och ja det är sant, Jackie Ferm vinner Paradise Hotel. Nu vet ni det, sluta fråga.


Ps. Min kamera är tillfälligt död, ska försöka återuppliva den. Men därav bristen på bilder.


Kommentarer
Postat av: Gossip girl

förvånad att hon vinner hon hade problem med kronofogden nyss, hehe. hur länge har du varit au pair over there?

2010-01-12 @ 19:03:08
URL: http://hotgossips.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Vad tråkigt för dig Petra! Vet inte om jag motarbetat dig eller inte men har ingen aning över dina framtidplaner mer än att jag hoppas att jag får vara en del av din framtid. Om sen din framtid är i USA eller i Sverige spelar ingen roll. Jag finns här och stöttar dig. Tackar förresten för julkortet som väntade på mig i Kalmar. Kramar

2010-01-12 @ 19:30:58
URL: http://stefaniewessberg.blogg.se/
Postat av: helena

men gumman då, vad har nu hänt? :( dags för ett samtal tycker ja! men du vet ju att ja absolut inte är emot dina planer, bo o plugga i usa är ju det bästa! är bara avis om ngt haha men det vet du ju ;) hoppas du mår bättre snart! pusspuss <3

2010-01-12 @ 20:57:11
Postat av: mamma

Lilla gumman jag är väl glad för din skull men är orolig såklart och ledsen att du inte kommer hem till mig men är du glad och trivs så är jag glad för din skull. älskar dig pusssssssssssss

2010-01-12 @ 22:11:06
Postat av: Elin

Petra. Jag vet det betyder mycket vad människorna runt en tycker, och det är alltid ganska klart att alla saknar en, precis som du saknar dom. Men alla väljer sin väg SJÄLV. Du skall göra det som gör Dig lycklig Petra :D

Men denna krisen över allt, så är det en bra idee att du pluggar, och att du bor i USA. deeet är ju bara föööör lyx alltså :D =) wooow :)



byta???!!! :D



puss o kram

2010-01-13 @ 23:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0